Je bent hier
Home > Columns > Wat is het toch met de Action?

Wat is het toch met de Action?

Ik geef het op! Proberen zal ik ook gewoon niet meer doen want het is blijkbaar bij voorbaat al bestemd om te mislukken. Action is per definitie een winkel die je vrijwel nooit met lege handen verlaat. Dat wordt door velen gezegd en ook ik leg me erbij neer.

Er heerst een soort koop’vloek’ op de Action, althans als je het mij vraagt. Nou is het niet zo dat ik vaak in de action te vinden ben. De ene maand wat vaker dan de andere. Maar gemiddeld denk ik dat ik toch wel 2 tot 3 keer in de maand. Is het niet om iets voor de kids te halen dan is het wel om kantoorartikelen te halen. Maar ook zo nu en dan loop ik gewoon de winkel binnen om te zien wat voor nieuws erbij gekomen is. Dat het assortiment van Action met regelmaat wisselt maakt het natuurlijk leuk om binnen te lopen en rond te snuffelen. En ik moet bekennen dat het mij zelden gelukt is om deze winkel met lege handen te verlaten. De paar keren dat ik noodgedwongen zonder enige aankoop richting de uitgang liep waren op momenten dat de kassarijen veel te lang waren. Dat waren momenten dat ik haast had omdat ik de kids van school moest halen en de tikkende tijd niet bepaald aan mijn kant stond. Buiten die enkele keren moet ik toegeven dat ik keer op keer met veel meer producten de winkel uit ben gelopen dan ik oorspronkelijk van plan was geweest. Dat brengt mij gelijk bij mijn vraag: wat is het nou met Action dat velen niet met lege handen de winkel uitlopen? Wat is het geheim van hun succes?

Zelf denk ik dat Action een heel slim concept heeft. Keer op keer wanneer ik in de Action ben is het zelfs voor mij afwachten met wat voor producten ik thuis zal komen. Een bezoekje aan de Action is een soort ontdekkingstocht, je weet immers niet van tevoren wat je er zoal zult vinden. Er valt constant iets nieuws te ontdekken en dat maakt je winkelervaring denk ik net wat leuker. Wanneer je leuke aankoopjes gedaan hebt kun je haast niet wachten om opnieuw een bezoekje aan de winkel te brengen om zo wederom iets nieuws te ontdekken. En omdat het assortiment constant aan het vernieuwen is zit bij velen ergens diep van binnen de angst om mis te grijpen, waardoor men sneller tot aankoop overgaat. Ik denk dan ook dat Action vooral op het impulsieve koopgedrag van klanten inspeelt en daar rijkelijk van profiteert.

Als je er even bij stilstaat is het eigenlijk niet zo gek dat deze winkelketen door velen geliefd wordt. Ook wanneer je niet per se naar iets op zoek bent kom je alsnog 9 van de 10 keer met een (volle) tas de winkel uit. Dat overkwam mij overigens laats nog. Ik bracht enkele dagen terug samen met manlief een bezoekje aan de Action omdat ik voor dochterlief een pakje brilpoetsdoekjes moest hebben en manlief wilde nog graag een reserve motor-/scooterbeschermhoes halen. Voor beide producten zouden we € 0,89 + € 9,95 = € 10,84 betalen. En geloof het of niet, maar ruim een half uurtje later liepen we met twee zakjes de winkel uit en waren we € 54,12 euro armer! Dat is dus een bedrag van € 43,28 aan impulsieve aankoop. Als het constant wisselen van het assortiment geen effectieve manier van verkopen is weet ik het ook niet meer. Hoe dan ook.. Action pakt het goed aan!

Zeg nou zelf, hoe vaak is het jou gelukt om met lege handen de Action uit te lopen? Of dat je veel meer koopt dan dat je oorspronkelijk van plan was? Dan heb ik het natuurlijk tegen het vrouwelijke geslacht onder ons. Ik denk dat ik namens velen spreek wanneer ik zeg dat Action een leuke winkel is waar je zóveel leuks kunt kopen. Praktisch alles wat je zoekt vind je daar: spullen voor de kinderen, hobbyspullen, schrijfwaren, huishoudelijke artikelen, decoratie maar ook textiel en veel meer. Een zeer toegankelijk assortiment dus. En alles voor een budgetprijs. Het is niet meer dan logisch dat Action bij velen niet meer weg te denken is. Hoe zit het bij jou? Ben jij een Action-fan?

Nicky A.
Nicky, samenwonend, trotse moeder van vijf kinderen en hoofdredacteur en blogger bij Mommyonline.nl en Beautytopia.nl. Founder Nailbox.nl. Een thirty-something watervrouw (lees: waterman), een ware nail-addict en kan van lekker vrouwelijke geuren maar niet genoeg krijgen.
https://www.mommyonline.nl

One thought on “Wat is het toch met de Action?

  1. Vind die winkel ook leuk. Ik koop er niet veel en ook niet vaak, maar als ik bepaalde dingen nodig heb denk ik wel eerst aan de Action. Verf? Action. Verfrollers? Action. Fietsslot? Grote pot scrub of douchegel? Cadeautje? Action, Action, Action haha. 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Top