Je bent hier
Home > Columns > Hemelse vakantie?

Hemelse vakantie?

Mijn vriendin Charlotte zwaaide me uit op Schiphol. ‘Fijne vakantie Nicky’, riep ze nog met een echo in haar stem. Ik had de stoute schoenen aangetrokken, en ging als single alleen op vakantie. Niet met een singlesgroep, nee, dacht ik, geen zin in zo’n vrijgezellenclubje, maar met een gewoon reisgezelschap. Stiekem hoopte ik daar op Mallorca mijn vakantieliefde aan te treffen en met een kriebel in mijn onderbuik liep ik langs de douane. Eerst kocht ik nog taxfree een slof Marlboro, dat scheelt toch wel weer. Ook kocht ik een fles wodka, mijn lievelingsdrank, om te kunnen mixen in mijn hotelkamer. Al zat ik daar all-inclusive, zo bespaarde ik toch wat geld. Trouwens, dacht ik bij mezelf, als ik mijn Don Juan zou vinden zou hij mij vasthouden en me lekker vertroetelen. Ik zie er wel goed uit vind ik zelf; dat merk ik aan de aandacht op straat, op festivals en in barretjes. Ik heb blonde krullen, ik ben platinablond (wel geverfd, ik geef het maar toe) heb groene ogen, en een slank figuur.

Het vliegtuig waarin ik zat te mijmeren, was bijna klaar voor de landing, en weer kreeg ik het onderbuikkriebeltje. Geweldig, al die lekkere, mooi gebruinde mannen daar. Tijdens het laatste stukje in de bus raakte ik toch wel opgewonden, bijna euforisch, toen we stopten bij de appartementen. Het was een mooi gebouw, naast het hotelcomplex. Met heel veel kleur. De mensen die samen met mij uitstapten waren allemaal stelletjes en ze keken me meewarig aan. Nou, dat was niet nodig ik was nu al happy. Het was 23.32 uur toen ik na het inchecken mijn slaapkamer inliep en me op mijn bed liet vallen. ‘Yes ik ben er!’ riep ik hardop en liep vervolgens naar de bar voor een eerste wodka-jus. Ik had hem meteen al in mijn blikveld, de barkeeper, wat een lekker ding, dat vond hij van mij natuurlijk ook! Dat kon niet anders, ja sorry, ik ben nu eenmaal knap en niet verwaand hoor, dat denken ze maar omdat ze jaloers zijn, alleen Charlotte en Wendy weten dat het niet zo is. Zou het nu al raak zijn, nee toch?

Plotseling stond daar een nog lekkerder ding, de jongen van de bagage. Jammer dat hij mij niet geholpen had, maar ik mocht niet klagen, er waren opties. Twee zelfs, te zien aan zijn geile blik naar mij. Hoe kan het ook anders, ik ben nou eenmaal een mooie meid. Ik trok me weer terug naar mijn hotelkamer om eens goed te gaan slapen en morgen in mijn minibikini naar het strand te gaan. Kijken wat daar te scoren viel. De volgende dag, na het ontbijt ging ik naar het strand, en wat een feest was het om te kijken naar de mooiste jongens ooit. Supergespierde en strakke lijven, ik keek mijn ogen uit. Mij hadden ze ook al gauw in de gaten, ja een vrouw alleen, met een minibikini aan, wat wil je nog meer als hunk! Voor de rest lagen er witgeblakerde stelletjes, sommige hand in hand. Ik had in Nederland al wat zonnebankjes genomen, zodat ik al goed op kleur was op het strandverblijf. Ik had mezelf wel beloofd niet voor de eerste de beste te gaan. Het er bij eentje te houden, ik ben nu ook weer geen sletje, daar voel ik me te goed voor. Ik haalde voor mezelf een jus d’orange aan de buitenbar, en ik wist het meteen, dit wordt mijn vakantieliefde, mijn hart ging als een razende tekeer. Hij glimlachte heel lief naar me. Nu had ik echte vlinders en hij trilde toen hij mij mijn beker aanreikte. Hij vroeg in het Engels mijn naam. Ik antwoordde al stotterend ‘Nickkky’. Ik keek diep in zijn mooie donkerbruine ogen omlijst met zwarte wimpers. En hij keek in mijn groene ogen. Cupido had raak geschoten op dag één.

Nu wilde ik er echt werk van maken, en vroeg hoe laat hij klaar was met zijn werk. Hij zou me in de gaten houden vandaag en ’s avonds zouden we samen een hapje eten, dat mocht daar gewoon. Oh god. De eerste dag en meteen een setje. Ik bleef die dag zo veel mogelijk aan de bar hangen, om maar bij hem te zijn, bruin was ik toch al. Na een uur of vijf ging ik me douchen en mooi maken voor Pedro, zo heette hij. Hij had ook andere kleding aan; anders dan dat suffe werkpakje. Nu was hij helemáál om op te vreten. We aten samen van het buffet, daarna wilde ik met hem wandelen door de tuin en daar kusten we elkaar. We liepen naar de zee en daar in de branding bedreven we de liefde, ik slikte de pil dus niets aan de hand. Het was heet en opwindend, we krulden in en om elkaar heen. Hij vree heel goed en kuste heel erg lekker. Laat in de nacht gingen we terug naar het hotel. Hij deelde daar een kamer met een andere medewerker die ik nog niet gezien had. Het was verboden dat hij op mijn hotelkamer zou blijven slapen, dan kreeg hij zijn ontslag dus dat deden we niet.

De volgende dag herhaalde zich dit, met het verschil dat ik ’s middags in mijn eentje naar de plaatselijke markt ging. Met het eten waren we weer samen en hij stelde mij voor aan zijn kamergenoot Diego. Ook een knappe jongen, maar niet zo mooi als Pedro, we aten deze keer met drieën. De dagen vlogen voorbij en ik genoot van de vakantieliefde van mijn dromen.

Op een avond ging ik naar het kamertje van Pedro en klopte zachtjes aan. Ik wilde bij hem zijn, maar hij zei dat hij wat later kwam. Ik deed de deur open en schrok me kapot. Pedro nam Diego van achteren. Bah vreselijk! Ik gaf een gil en dacht: heb ik dit? Diego was dus zijn billenmaat. Hij deed het ’s avonds met mij en ’s nachts met Diego. En ik slikte alleen de pil. Ik had hem met mijn stomme kop vertrouwd, en het zonder condooms gedaan. Pedro was zo bi-seksueel als je maar kon bedenken en ik had nu een heel groot probleem. Ik had nog een week vakantie, moest die alleen doorbrengen en in Nederland zo snel mogelijk een hiv- test doen. Ik ben me kapot geschrokken, huilde en gilde keihard en ik sloeg en schopte ze beiden tot de shock voorbij was. Ze lieten het gelaten toe.

Je begrijpt dat ik een rotweek heb gehad. Ik wilde niets meer met die mannen daar te maken hebben. Ik trok nog wat op met een groepje Nederlanders, maar ik jankte iedere dag op mijn hotelkamer, een paar keer per dag.

Over de reis terug wil ik het niet eens hebben. De test kwam uit zoals ik had verwacht. Ik heb hiv, en slik nu pillen. Ik weet het, eigen stomme schuld en je kunt er tegenwoordig oud mee worden, maar het is diep triest. Ook voor mijn toekomstige partner en het eventueel krijgen van kinderen. Ik ben er goed ziek van. Wendy en Charlotte weten het alleen, ja en ook mijn familie, ze steunen me goed.

Zo kan een heel ‘leuke’ vakantie je leven dus helemaal overhoop gooien. Ik mag en kan het niet meer zonder condooms doen maar ik ben nu drie maanden thuis en alle lust is mij ontnomen. Dit was een hemelse vakantie die eindigde in een hel.

6 thoughts on “Hemelse vakantie?

1. Ja inderdaad je zal het maar meemaken Nicky, ik had toevallig deze naam in mijn hoofd toen ik hem schreef omdat ik het een leuke naam vind, bedankt voor je compliment! groetjes Sandra

2. Dit verhaal gaat niet over mij persoonlijk, iemand dacht dat dus ik moet dit even uit de wereld helpen . Maar het is een waarschuwing en veel mensen hebben er heel veel last van. Het heeft een grote impact op je leven. Ik wens dit niemand toe en jullie ook niet dat weet ik zeker. Groetjes Sandra de Booij

3. pakkend stukje…. persoonlijk zou ik het nooit zonder extra bescherming doen met een buitenlander die in een hotel werkt of ergens anders waar veel toeristen komen. je wil niet weten hoeveel er daar afgescharreld wordt…. maar jammer genoeg gebeurt het vaker dan je denkt….

4. Dank je Cindy voor je commentaar, en ja het is wat voor de handliggent, maar goed de message is clear! Nicky jij ook bedankt nee dit wens je zeker niemand toe!