Home > Beauty & Fashion > Beauty > Beauty | Alessandro Striplac Review

Beauty | Alessandro Striplac Review

Alessandro StriplacEen tijdje geleden schreef ik een uitgebreide blog over gelnagellak van Sensationail. Ik ben er tot op de dag van vandaag nog steeds enthousiast over, maar mijn enthousiasme wordt toch minder zodra ik het moet verwijderen. Niet zozeer omdat mijn nagels daarna beschadigd zijn – dat is bij mij niet het geval – maar ik vind het best een gedoe om mijn vingers/nagels in te wikkelen in de aceton en aluminiumfolie. Bovendien is aceton niet het meest huidvriendelijke goedje.

Dat gaat heel anders met Striplac van Alessandro. Striplac is net als Sensationail een gelnagellak en heeft dus ook de voordelen ervan, maar deze lak kun je er na een tijdje gewoon weer afpeelen. Zonder aceton! Toen ik voor iets heel anders in de drogist kwam en de verkoopster mij tijdens een babbeltje hier op wees, werd ik dan ook heel nieuwsgierig. Zonder aceton? Afpeelen? Dat klonk als muziek in mijn oren. Is dat terecht?

Allereerst: de kwaliteit van de foto’s is niet geweldig – ik heb ze gewoon met mijn smartphone gemaakt om te laten zien aan een kennis – want ik was niet van plan om hier een review over te schrijven. Bovendien zijn mijn nagelriemen heel snel droog en dat is dan ook op de foto’s te zien. Maar mijn enthousiasme over dit product is dermate groot, dat ik het toch even moest delen! Even de voordelen op een rij:

• Geen primer nodig
  • Peel-off verwijderen
  • Zonder oplosmiddel / aceton
  • Houdt zich tot 10 dagen
  • 60 sec. onder LED of UV uitharden – geen droogtijd
  • Gloss tot de laatste dag
  • Krasbestendig – geen splijten
  • Beschermt & verstevigt de nagel
  • Eenvoudig aanbrengen

Nadelen? Ik kan ze niet bedenken. Het lakt even eenvoudig als gewone lak: basecoat/twee laagjes kleur/topcoat. Je kunt de gelnagellak gewoon weer verwijderen zodra je de kleur zat bent. Of lak er een mooie glitterlak bovenop. Je kunt het er immers afpeelen. Ik vind dit dan ook ideaal tijdens een vakantie of weekendje weg. Of wanneer je een drukke week hebt en echt geen tijd om je nagels te doen, maar er toch verzekerd van wil zijn dat je al die tijd mooi gelakte nagels hebt.

Geen primer nodig

Ik vind het ook een heel groot voordeel dat je tijdens het aanbrengen geen primer nodig hebt. Primer zorgt ervoor dat de gellak van Sensationail (of andere gellakmerken) beter hecht aan de nagel, en dus lang(er) blijft zitten. Het nadeel is dat primer de nagels erg uitdroogt. Ik heb daarom ooit Sensationail zonder primer aangebracht, maar dat was geen succes. Al na een dag begon het los te laten en kon ik het er zo aftrekken, zonder moeite. Striplac blijft echter wél zeer lang zitten zonder primer. En is er net zo gemakkelijk weer af te halen. Dat scheelt weer een stap in je manicure en dus ook geen uitgedroogde nagels!Alessandro Striplac 1Ik heb drie potjes gekocht bij de parfumerie: een base- en topcoat in één, een kleur en een peel-off-activator. Die laatste is niet per se nodig, maar het vergemakkelijkt het verwijderen nog meer. Het is verzorgend en juist heel geschikt voor droge nagels (mocht je die snel hebben, zoals ik). Ik kan gewoon de lamp gebruiken die ik al heb. Bovendien heb ik nog cleanser van Essence – het spul dat de plaklaag verwijdert (laatste stap). Je hoeft dus niet alles opnieuw aan te schaffen als je al gellakspullen in huis hebt! Of koop een lamp en cleanser van Essence, mocht je nog niets op het gebied van gellak in huis hebben.

Het lakken gaat heel prima. Hét grote voordeel van gellak is dat het niet droogt tijdens het lakken. Het droogt pas als je het onder de lamp uithardt. Je kent dat wel: je probeert het goed te verdelen maar dan droogt de lak al op en krijg je lelijke strepen. Met gellak kun je net zo lang lakken tot je tevreden bent. Iets te veel lak kun je er met het kwastje weer af ‘vegen’, of juist te weinig lak aanvullen. Geloof me, ik ben best een kluns met lakken en maak snel foutjes, zo ook met Sensationail-gellak. Striplac is iets dikker, stroperiger, maar tóch vind ik dit veel fijner lakken dan Sensationails-lak. Striplac ‘glijdt’ en verdeelt soepel over mijn nagel en ik heb bij de eerste keer geen enkel lakfoutje gemaakt. Het is wel belangrijk dat je het zo dun mogelijk aanbrengt en vergeet niet de voorste randjes extra mee te nemen, want elke gellak – welk merk dan ook – heeft de neiging iets terug te trekken tijdens het uitharden. Op de foto kun je zien dat mijn wijsvinger niet helemaal goed is gelukt; je ziet een wit randje. Na élk laagje laat je de lak 60 seconden uitharden (bij Sensationail kun je de base- en topcoat 30 seconden uitharden en alleen de kleur 60 seconden). Daarna de plaklaag verwijderen met de cleanser en je hebt direct perfect gelakte nagels, minimaal een week lang. Na de manicure kun je dus direct weer aan de slag; je hoeft niet bang te zijn dat er nadien toch weer een deuk of streep op zit, zoals bij gewone lak.Alessandro Striplac 2  Na vijf dagen

Zo zagen ze eruit na 5 dagen. Ik ben geenszins voorzichtig geweest met mijn nagels. Deed alles wat ik normaal ook deed. Je ziet het: het ziet er nog prima uit (los van mijn droge nagelriemen, maar daar heb ik altijd snel last van)!Alessandro Striplac 3Na een week was ik de kleur zat en was ik veel te nieuwsgierig naar de manier van verwijderen. Zou dat echt zo gemakkelijk gaan? Het zat er nog steeds heel stevig op en het was ook nog steeds niet beschadigd of gechipt. Volgens mij zou het zeker nog wel een dag of vijf zo blijven zitten. Ik was dan ook een beetje huiverig.Alessandro Striplac 5 Alessandro Striplac 6 Alessandro Striplac 4Maar verdomd, het ging écht heel gemakkelijk. Ik bracht de peel-off-activator aan op de randen van de lak (nogmaals, niet per se nodig, maar ik wilde geen risico nemen), liet het vijf minuten intrekken, duwde er een bokkenpootje onder en het kwam zó los. Ik had verwacht dat ik veel moeite moest doen of hard moest trekken, maar integendeel! Alsof je gewoon een dun plastic laagje van je nagels pulkt. De peel-off-activator ruikt overigens helemaal niet chemisch of vies. Het ruikt een beetje gras-achtig en het voelt prettig op de nagels, alsof het inderdaad meteen verzorgend werkt. Mijn nagels zagen er nog heel prima uit na het verwijderen. Hooguit een paar nagels een heel klein beetje buffen en polijsten, maar ook deze zagen er nadien als vanouds uit.

Ik ben echt ontzettend blij met Striplac en schaf binnenkort meteen meer kleuren aan. Het is niet goedkoop (16,99 per flesje!) maar dan heb je ook echt wat. Waar andere gellakken nog wat nadelen hebben, heeft Striplac alleen maar voordelen als je het mij vraagt! Maar wat doe ik nu met de gellakken van Sensationail? Toch zonde om daar niets meer mee te doen? Ik gebruik deze voortaan gewoon op mijn teennagels! Teennagels kunnen immers wel wat hebben en bovendien lak ik teennagels minder vaak. Het blijft heeeeeel lang perfect zitten (rustig een maand) en teennagels in de folie zetten is veel eenvoudiger; je hebt je handen dan immers vrij.Alessandro Striplac 7Sensationail op mijn teennagels (Rasberry Wine)Alessandro Striplac 8Tijd voor een nieuwe kleur!

Striplac is te koop bij de betere (online) parfumerieën en warenhuizen. Starterkit Striplac (inclusief lamp) bij bol.com: € 98,99 Gelnagellak kleur: € 16,99 per stuk  (bij bol.com momenteel € 15,99) Twin Coat (base- en topcoat in één): € 16,99 per stuk Peel-off activator: € 8,95 per stuk (niet per se nodig, tenzij je snel droge nagels hebt)

Mocht je nog niets in huis hebben maar toch eens gellak willen proberen, dan is de goedkoopste optie: koop gewoon de Gel nails at home-ledlamp van Essence (Kruidvat):  € 29,95. Essence heeft ook een cleanser (€ 2,59), je hoeft dus niet de reinigingsdoekjes van Striplac te kopen. Koop dan de lakjes van Striplac (of welk merk dan ook, maar gebruik in dat geval wel een primer – ook van Essence) en je kunt direct aan de slag!

Ook leuk om te weten: het schijnt dat je Sensationail-kleuren kunt gebruiken tussen Striplac base- en topcoat. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd, maar ook dat klinkt als muziek in de oren. ;-)

Voor meer info check Striplac

Yvonne van der Wal
Hoi! Ik ben Yvonne (1975), moeder van twee kinderen, auteur van drie boeken en ik ben naast schrijven tevens dol op alles wat met beauty en make-up te maken heeft. Hier kan ik deze passies mooi met elkaar combineren!

One thought on “Beauty | Alessandro Striplac Review