Home > Lifestyle > Boeken > Boek Recensie | Ik word mama!

Boek Recensie | Ik word mama!

Ik word mama!De laatste keer dat ik zwanger was is bijna tien jaar geleden. Hoewel er sindsdien natuurlijk wel het één en ander is veranderd, hebben de aanstaande en jonge moeders van nu waarschijnlijk dezelfde onzekerheden en vragen die ik toentertijd had. Ik verslond talloze informatieboeken en tijdschriften om mijn honger naar antwoorden te kunnen stillen.

Zou het boek Ik word mama! in die tijd al zijn uitgekomen, dan was mijn minibibliotheek niet nodig geweest. Want met Ik word mama! worden al jouw vragen beantwoord. Ik word mama! is een 431 pagina’s tellend, rijk geïllustreerd en zeer compleet handboek over zwangerschap, geboorte en de eerste tien maanden met je baby. Werkelijk álle onderwerpen komen aan bod: van hoe je baby maand na maand in je buik groeit, van hoe je jezelf kunt verzorgen tijdens en na de zwangerschap, maar ook over yoga en sporten tijdens de zwangerschap, over zwangerschapskwaaltjes, over de verzorging van je baby, over contact met je baby, over wat je beter wel en niet kunt eten, controles, ouderschapsverlof, borstvoeding en flesvoeding; zelfs de relatie na de zwangerschap wordt besproken.

Door het hele boek heen wordt de informatie ook nog eens aangevuld met leuke quotes: ‘Je hoeft kinderen niet op te voeden, ze doen toch altijd al alles na’, is nog maar één voorbeeld van de vele eyeopeners. En zodra je kleine is geboren, wil je uiteraard zo veel mogelijk foto’s maken; je zult dan ook handige fotografietips tegenkomen om je baby zo mooi mogelijk vast te leggen. Kan het nóg completer? Nee, ik vind van niet. Ik wist bijvoorbeeld nog niet dat er in sommige gemeenten speciale luierwasserettes bestaan. Meer dan dit boek heb je als zwangere en pas bevallen moeder echt niet nodig. Alles wat ik hier aan thema’s heb benoemd, is zelfs nog maar een fractie van het boek; een prachtig boek dat afsluit met een uitgebreid register, verklarende woordenlijst en websitetips. Ik zou bijna weer aan een kindje beginnen.

Ik word mama! is in elke boekhandel verkrijgbaar en/of te koop bij (online) boekwinkels als bol.com.
Uitgeverij Deltas
Aantal pagina’s: 431
Prijs: € 39,95

Yvonne van der Wal
Hoi! Ik ben Yvonne (1975), moeder van twee kinderen, auteur van drie boeken en ik ben naast schrijven tevens dol op alles wat met beauty en make-up te maken heeft. Hier kan ik deze passies mooi met elkaar combineren!