Home > Headlines > Marvel Thor: Ragnarok Review

Marvel Thor: Ragnarok Review

Wie mij ook maar een beetje kent of een lange tijd op Mommyonline meeleest, weet dat ik een Marvel fan ben. Vrijwel alle films van Marvel Entertainment heb ik gezien en Thor: Ragnarok heb ik inmiddels alweer een tijdje terug gezien. Als ik mij niet vergis, was deze film een van de laatste (bioscoop) films die ik in 2017 gezien had maar helaas niet aan toe was gekomen een recensie van te schrijven. Hierbij alsnog mijn review van deze gewaagde Marvel film.

Marvel Thor: Ragnarok

Marvel’s Thor: Ragnarok vervolgt de avonturen van Thor die voor een nieuwe bedreiging komt te staan – de meedogenloze Hela. Thor verliest zijn magische hamer en wordt gevangen genomen aan de andere kant van het universum.
Het wordt voor hem een race tegen de klok om op tijd terug te komen in Asgard om Ragnarok – de verwoesting van Asgard en het einde van de beschaving – te stoppen. Hiervoor moet Thor alleen eerst een dodelijke gladiator strijd overleven, waarbij hij recht tegenover zijn voormalig bondgenoot en mede-Avenger de Incredible Hulk komt te staan.

Superhelden

Als je ook van superheldenfilms geniet dan moet je Thor: Ragnarok zeker gezien hebben. In vele opzichten is dit een leuke film en anders als voorgaande delen. Zo moet, in deze deel, Thor het zonder zijn magische hamer zien te overleven. En moet hij door het leven met kort haar. Daarnaast speelt de film zich niet op aarde af maar in het koninkrijk Asgard en in de vuilnisplaneet Sakaar. Verder maken we kennis met tal van andere personages waaronder de grote stenen gevangene Korg die je, met zijn te leuke accent, absoluut aan het lachen zal krijgen. Leuk om te weten is dat de Nieuw-Zeelandse regisseur van de film, Taika Waititi, zelf Korg speelt.

Komedie vol met actie

Deze derde Thor-film kun je naar mijn mening meer als een komedie vol met actie zien. Er zitten simpelweg veel meer humor en grapjes in en opvallend is dat de Hulk veel meer tekst heeft. Je krijgt in deze film een totaal andere kant van deze groene reus te zien en dat is voor de verandering toch wel leuk en plezierig. De Hulk is in deze film veel minder agressief, spreekt in volledige zinnen en is iets wat kinderlijk. De scènes en interacties tussen hem en Thor zijn zowel plezierig als hilarisch en doen absoluut naar meer verlangen. Het gevecht tussen beide zal je zeker bijblijven, een absolute hoogtepunt!

Marvel’s Thor: Ragnarok neemt je als kijker mee op reis vol hilarische momenten. Ondanks dat de film om het redden van Asgard draait, heeft de film niet een al te serieuze toon. De film is vermakelijk, zit vol lachwekkende momenten en is dan ook het kijken meer dan waard. Enige minpunt aan deze film is dat ik zeker meer van de slechterik Hela, de godin van de dood, had willen zien. Zoals anderen het ook al aangegeven hebben, is er helaas te weinig aandacht aan haar besteed waardoor ze geen diepe indruk bij kijkers achterlaat. Maar al met al heb ik enorm van de film genoten.