Je bent hier
Home > Beauty & Fashion > Interview | LOOkX -oprichtster Cindy van der Peet + Winactie

Interview | LOOkX -oprichtster Cindy van der Peet + Winactie

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Pin It Share 0 0 Flares ×

Interview: LOOkX -oprichtster Cindy van der Peet + Winactie‘LOOkX is niet alleen een merk, maar echt a way of living.’

Cindy van der Peet is zakenvrouw, moeder van een zoon en is, samen met haar levens- en tevens zakenpartner Bas van Duivenbooden, het brein achter het professionele cosmetica-merk LOOkX. Maar LOOkX is niet alleen maar gewoon een merk. ‘LOOkX is a way of living’ aldus Cindy. Wij waren benieuwd naar de vrouw achter dit succesvolle bedrijf en stelden haar een paar vragen!

Kun je jezelf in vijf woorden beschrijven?
Creatief, ambitieus, ondernemend, doorzetter, optimistisch

Je bent het brein achter het cosmeticamerk LOOkX. Hoe ben je op het idee gekomen?
Ik had zelf op jonge leeftijd – ik was achttien – al mijn eigen kapsalon/beautysalon/nagel- en fotostudio voor metamorfoses (één van de eerste in Nederland), maar ik miste creativiteit en ondersteuning bij bestaande leveranciers. Ook had ik bij make-up hogere verwachtingen, vandaar de beslissing om zelf make-up en Skincare te lanceren.

Hoe ben je op de merknaam gekomen?
Eerst heette ons bedrijf Ciba Cosmetics, maar vanwege onze internationale ambities besloten Bas (mijn levens- en business-partner) en ik om een sterke internationale naam te kiezen. We komen beiden uit Heiloo en ons hoofdkantoor is gevestigd in Heiloo, wat je ook met twee O’s schrijft en daarom vonden wij deze naam extra leuk en passend. LOOkX past bij alles wat we doen.

Sinds januari dit jaar ben je moeder geworden. Hoe combineer je het moederschap met een drukke baan? Heb je stiekem soms niet te neiging om een stapje terug te nemen of heb je dat al enigszins gedaan?
Het is inderdaad wel een druk bestaan met een eigen zaak en onze baby, maar gelukkig is onze zoon Gianni een superlief en makkelijk jongetje. Ik neem ook wel bewust de tijd om lekker van mijn zoon te genieten, maar alleen thuis zitten is niets voor mij. Ik hou van mijn werk en zou dat ook niet willen missen. We hebben een heel lieve oppas aan huis en dat geeft een heel fijn gevoel. Soms kan ik tijdens mijn drukke werkzaamheden even naar huis (we wonen dichtbij ons bedrijf) om gezellig even een flesje te geven. Ik vind het belangrijk ondanks dat ik veel uren werk, dat hij mij en mijn man regelmatig ziet.

Hoe ervaar jij het om moeder te zijn? MakeUpGroep
Ik vind het heel bijzonder om moeder te zijn. Het is heel leuk om te zien hoe onbevangen en onschuldig kleine kinderen zijn, en het groei- , ontdekkings- en leerproces is fascinerend om mee te maken.

Vorige maand was de eerste LOOkX ‘pop-up’-winkel geopend in Nederland. Zijn de producten ook buiten de pop-up winkels en schoonheidssalons te koop, of op dit moment enkel online te bestellen? Komen er in de toekomst bijvoorbeeld (niet-tijdelijke) LOOkX-winkels?
Wij hebben vorige maand van 1 t/m 5 september (dus voor een kleine week) een Store geopend in Amsterdam. (Daarna komt er dan weer een andere huurder in). We hebben het wel superleuk gehad in de Store en leuke dagen georganiseerd; o.a. een klantendag voor onze vaste klanten, workshops voor consumenten, een persdag en workshopdag met Meet & Greet met de succesvolle blog Beautyscene, en natuurlijk producten verkocht. Onze producten zijn online te bestellen via: www.lookx.nl en je kunt de producten kopen bij meer dan 250 schoonheidssalons/kapsalons en beautycentra die met ons merk werken. Deze zijn verspreid door heel Nederland, zie: http://www.lookx.nl/salon/finder . Op dit moment zijn wij druk bezig met internationale ambities. Vandaar dat we het ‘pop up’-concept even eenmalig houden, maar wie weet in de toekomst…

lookX logoHoe voelde het om de eerste LOOkX-pop-upwinkel te openen?
Wij vonden het een superleuke ervaring om een pop up-store te hebben in hartje Amsterdam. Ook hebben wij heel leuke reacties gekregen van onze klanten, perscontacten en consumenten. Je voelt je toch altijd weer supertrots. Ook op ons team, ze werken zo goed samen en dat is tijdens zo’n proces goed te zien.

De prijzen van de producten zijn gemiddeld genomen best aan de hoge kant. Wat onderscheidt LOOkX van andere (duurdere) merken?
Het merk LOOkX bestaat uit drie divisies; Skincare, Make-up en Lifestyle. Alle LOOkX-producten voldoen  aan een paar belangrijk punten, namelijk:

  • alle LOOkX Make-up producten zijn verzorgend, dus caring make-up);  
  • de make-up is vrij van minerale oliën en is niet op dieren getest;
  • daarnaast blijft de make-up de hele dag zitten;
  • LOOkX Skincare gaat verder waar andere huidverzorgingsproducten stoppen, en werkt namelijk op de functies in de huidlagen d.m.v. huididentieke actieve werkstoffen. Hierdoor zie en merk je al heel snel verschil;
  • dierproefvrij en geen dierlijke stoffen;
  • dermatologisch getest;
  • zijn zeer gemakkelijk in gebruik.

LOOkX is niet alleen een merk, maar echt a way of living.
Wij verbeteren niet alleen de huid maar veranderen echt de manier van ‘denken’ van de huid d.m.v. een drie fasen-systeem. Fase 1: het herstel van de barrièrelaag en het verhogen van de weerstand van de huid. Fase 2: huidproblemen bij de bron aanpakken; we willen echt resultaat voor lange termijn. Fase 3: het optimaliseren van huidfuncties en het beschermen van de huidconditie.
Ons merk zit in het hoge segment vanwege de hoge concentratie aan actieve werkstoffen.

Door alle drukte rondom je werk, het pas verworven moederschap en daarmee gebroken nachten, lijkt het me best lastig om er zo goed en fris mogelijk uit te blijven zien. Moeders met een kantoorbaan bijvoorbeeld, zouden bij wijze van spreken make-uploos kunnen gaan werken,  maar jij bent immers het visitekaartje van je producten; en zoals je zelf al zegt: er goed uitzien gaat nu eenmaal niet vanzelf. Heb je speciale trucs of rituelen?
Ik zorg altijd voor een goed verzorgd uiterlijk, daar neem ik gewoon echt even de tijd voor en zo lang hoeft het niet te duren. Ik zorg er altijd voor dat ik helemaal klaar ben; haar, make-up en aangekleed voordat ons zoontje wakker wordt. Dat vind ik zelf erg prettig. LOOkX blijft de hele dag goed zitten, dus tussendoor kost het mij dan ook geen extra tijd. Voor mijn walletjes gebruik is wel iedere dag een concealer en om een frisse en gezonde blos op mijn huid te houden doe ik drie x per week een peeling (gewoon onder de douche om tijd te besparen) en slaap ik twee keer per week met een gezichtsmasker op. Ik vind het belangrijk om er goed en verzorgd uit te zien.

Hoe zorg je ervoor dat je naast je carrière ook genoeg tijd met je gezin doorbrengt?
Wij zorgen er echt voor om regelmatig quality-time met elkaar te hebben. Dan gaan we bijvoorbeeld een stukje wandelen met de hond,  lekker koken of uiteten.
Verder houden we ook veel van reizen. Soms alleen met mijn man en de andere keer weer met zijn drieën. Onze zoon logeert dan bij mijn ouders en ik heb er helemaal geen problemen mee om hem daar achter te laten.

Welke moeilijkheden ben je tegengekomen als zakenvrouw? Of misschien wel als moeder?
Iedere zakenvrouw komt diverse moeilijkheden tegen, dat moet ook omdat je anders niet kunt groeien. Maar het moeilijkste vind ik dat ik ondertussen heb geleerd dat niet iedereen te vertrouwen is. En ja, dat zal ik straks ook moeten leren aan mijn zoontje. Dat vind ik wel jammer. Daarnaast moet ik altijd goed waken voor een goed timemanagement en balans in mijn leven; werkweken van zestig uur zijn geen uitzondering, maar dan moet de rest wel op en tot quality-time zijn.

Jouw man is tevens je zakenpartner. Hoe is het om samen te werken? Hoe houden jullie werk en privé gescheiden?
Bas en ik proberen werk en privé echt gescheiden te houden, al lukt dat natuurlijk nooit helemaal omdat onze zaak ook echt onze passie is. Verder hebben wij één keer per week een directievergadering waarin wij alle zakelijke punten kunnen doornemen met elkaar zodat we niet ’s avonds laat of tijdens het avondeten het altijd over werk hebben.

Gebruik je naast je eigen LOOKx-producten nog andere cosmeticamerken en zo ja, welke?
Voor mijn gezicht en lichaam gebruik ik alleen maar LOOkX Skincare en LOOkX make-up-producten, maar voor mijn haar gebruik ik Tony & Guy en Sebastian styling-producten.

Wat is het beste advies wat je vrouwen kunt bieden wat betreft uiterlijke verzorging?
Laat je eens goed adviseren, zo veel dames hebben huidproblemen of veroudering die veroorzaakt worden door de verkeerde producten.  En dat is zo zonde,  voor iedereen met elk budget zijn er de juiste producten. Alleen moet je weten welke producten dat zijn.  En doe eens een ‘vijf minuten make-up’-workshop: hoe maak je jezelf ‘s morgens in vijf minuten op?  Iedereen kan vijf minuten eerder zijn bed uit, en je hebt er de hele dag plezier van, omdat je je dan toch nog net even mooier voelt.

lookx setWinnen
In samenwerking met Lookx mogen we een trendmake-up set weggeven. Wil je kans hierop maken, kijk dan hier wat er van je verwacht wordt. De winactie loopt tot en met maandag 4 november 2013

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Pin It Share 0 0 Flares ×
Yvonne van der Wal
Hoi! Ik ben Yvonne (1975), moeder van twee kinderen, auteur van drie boeken en ik ben naast schrijven tevens dol op alles wat met beauty en make-up te maken heeft. Hier kan ik deze passies mooi met elkaar combineren!
http://www.yvonnevanderwal.nl/

3 thoughts on “Interview | LOOkX -oprichtster Cindy van der Peet + Winactie

  1. Ik ben make up artist en werk ook met LOOkX. Kan het voor iedereen aanbevelen het ziet er niet alleen prachtig uit en blijft de hele dag zitten maar het voelt ook heel prettig op de huid.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Top
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Pin It Share 0 0 Flares ×