Je bent hier
Home > Headlines > Ik boekte een 4 daagse busreis naar Parijs

Ik boekte een 4 daagse busreis naar Parijs

Echt avontuurlijk ingesteld ben ik niet. Ik ben meer het type dat voor veiligheid en zekerheid kiest. Alleen op vakantie gaan is dan ook iets wat ik nooit wilde. En alleen met kinderen dus ook niet. Ik ben namelijk heel goed in het bedenken van wat er zoal mis kan gaan waardoor de voorpret van vakantie volledig aan mij voorbij gaat. Maar dingen veranderen (gelukkig maar) en ik ben in het afgelopen jaar enorm gegroeid. Voor het eerst voelt het voor mij goed om alleen met mijn kinderen op vakantie te gaan. Ik had er zelfs zin in en verheugde mij enorm op. Het dagelijkse leven achter ons laten en een ander land, andere omgeving verwelkomen. Ja, ik was vastbesloten om op reis te gaan en er op mijn eigen manier volledig van te genieten.

Alhoewel ik alleen met de kinderen op vakantie wilde koos ik er toch voor om niet volledig alleen te gaan. Ik wilde niet volledig alleen naar een voor mij onbekend land gaan waar ik tevens de taal niet spreek. Maar ook het zoeken naar een verblijf geschikt voor jonge kinderen sla ik liever over. En dan nog te bedenken dat je in het desbetreffende land met het openbaar vervoer moet zien te dealen. Nee, daar had ik totaal geen zin in. Ik wilde zo min mogelijk zelf hoeven te regelen. Met dit in gedachte koos ik dus voor een groepsreis waarbij de meeste dingen vooraf geregeld zijn. Denk hierbij aan vervoer, verblijf en stadstour.

Lang hebben wij er niet over na hoeven te denken: Paris here we come! Zowel ikzelf als mijn meiden wilden graag naar Parijs. Jongste dochterlief is mede dankzij Lady Bug fan van Parijs geworden. Ook wilde ze heel graag de Eiffeltoren zien. Maar ze wilde vooral Lady Bug in real life zien. En als je dan toch in Parijs bent dan is een bezoek aan Disneyland Paris niet over te slaan dus boekte ik dat erbij.

Het werd een 4-daagse busreis naar Parijs inclusief 1 dag naar Disneyland Paris. Tijdens het boeken kun je een opstapplek kiezen. Wij moesten naar Utrecht, op onze vertrekdatum ging helaas geen bus vanuit Amsterdam. Het programma voor de 4 dagen stond vast.

Ik had geboekt voor donderdag 24 augustus en de bus vanuit Utrecht, Transferium Westraven, zou om 06:30 vertrekken. Omdat ik de dagen ervoor gewoon moest werken moesten onze koffers nog ingepakt worden. Wel waren alle nodige boodschappen gedaan. Koffers inpakken deden wij dus in de nacht en van slapen kwam niets. Slapen zouden we wel in de bus doen. Enkel jongste dochterlief van 4 heeft kunnen slapen. Per persoon mag 20 kg bagage mee. Alle vier waren we ruim op tijd klaar en iets na 05:00 uur worden de koffers in de auto geladen. Ook de kinderwagen moet mee.

De reis naar Paris

Ruim op tijd komen we op Transferium Westraven in Utrecht aan, we moeten zelfs nog op de bus wachten. Na vertrek moet de bus nog op enkele opstapplaatsen in Nederland en België medereizigers oppikken. Ook wordt er van chauffeur gewisseld. Na uren onderweg krijgen we rond 11:45 uur pauze en kunnen we eten en drinken halen. Net voor 15:00 uur arriveren wij in de binnenstad van Parijs. Bij de rivier de Seine worden wij door de chauffeur afgezet en kunnen we op eigen gelegenheid de stad verkennen. Op dezelfde plek wordt afgesproken hoe laat de chauffeur ons komt ophalen en naar het hotel brengt.

Wij verblijven in een B&B-hotel in Gonesse Frankrijk. In onze boeking zitten 3 overnachtingen en 3 maal ontbijtbuffet. Wij hebben 2 kamers met tweepersoonsbedden. Ik deel een kamer met jongste dochterlief en de twee oudsten delen een kamer. De hotelkamers zien er fatsoenlijk uit en uiteraard is er wifi aanwezig. Het ontbijtbuffet is tussen 7:30 en 9.00 uur.

Op dag twee worden wij na het ontbijt met de bus naar Disneyland Paris gereden. Daar hebben wij de hele dag doorgebracht en in de avond worden we weer opgehaald. Aansluitend hebben wij een avondstadstour door Paris genomen. Zo komen we langs de Arc de Triomphe, Champs-Élysées en Eiffeltoren. Na de avondstadstour worden we terug naar het hotel gebracht.

Dag 3 begint uiteraard ook weer met een ontbijtbuffet voorzien van heerlijke croissantjes. Na het ontbijt worden we naar de stad Parijs gereden. Bij de rivier de Seine worden wij door de chauffeur afgezet en hebben we genoeg tijd om op eigen gelegenheid de stad te verkennen. Na een hele dag in de stad worden we in de avond op de afgesproken plek en tijd door de chauffeur opgehaald, en brengt hij ons terug naar het hotel.

Op dag 4, tevens onze laatste dag in Parijs, worden we na het ontbijt naar de Schilderswijk Montmartre gebracht. Hier krijgen wij de gelegenheid om de stad te bezichtigen. En uiteraard zijn wij naar het kunstenaarsplein ‘Place du Tertre’ geweest. In de middag beginnen we aan onze terugreis naar Nederland en komt zo een einde aan onze 4-daagse busreis Parijs.

In een volgend artikel zal ik onze ervaring delen. Ik heb ervoor gekozen om dit artikel in twee delen te schrijven omdat het anders veel te lang zou worden.

Lees ook: Onze Reis Naar Parijs + Disneyland Parijs

Liefs,
Nicky

Volg jij mij al op Instagram?

Nicky A.
Nicky, trotse moeder van zes kinderen en hoofdredacteur en blogger bij Mommyonline.nl en Beautytopia.nl. Een thirty-something watervrouw (lees: waterman), een ware nail-addict en kan van lekker vrouwelijke geuren maar niet genoeg krijgen.