Home > Headlines > Film Recensie | Ocean’s 8

Film Recensie | Ocean’s 8

Op deze film heb ik gewacht. Na het grote succes van de Ocean’s films was ik erg benieuwd wat men van een soortgelijke film met vrouwelijke hoofdrolspeelsters gemaakt hebben. Maar ook de actrices die in deze film spelen trokken mijn aandacht. Inmiddels heb ik Ocean’s 8 gezien en in dit artikel vertel ik er meer over. Lees je weer gezellig mee?

De populaire Ocean’s trilogie (Ocean’s Eleven, Ocean’s Twelve en Ocean’s Thirteen) kennen we denk ik allemaal wel. Meester crimineel Danny Ocean is in deze films een van de hoofdpersonages en heeft een zus Debbie Ocean (Sandra Bullock). Ocean’s 8 wordt dan ook gezien als een spin-off van de hierboven genoemde Ocean’s films en aan de formule heeft men niet veel veranderd. In Ocean’s 8 treed Debbie Ocean in de voetsporen van haar broer wanneer zij in de gevangenis een plan bedenkt om een peperdure Cartier diamanten halsketting van 150 miljoen dollar te stelen. Wat dit plan extra riskant maakt is dat de roof tijdens hét evenement van het jaar; het Met Gala plaats zal moeten vinden. Maar ook dat de diamanten om de hals van de wereldberoemde actrice Daphne Kluger (Hathaway), het stralende middelpunt van de avond, zal schitteren. Dit moet de grootste roof van haar leven worden.

In de openingsscène van de film maken we kennis met Debbie Ocean die een exitgesprekje voert in de gevangenis waar zij de afgelopen 5 jaar vastgezetten heeft. In dit gesprek verteld zij dat ze na haar vrijlating een voorbeeldige burger zal zijn. Het criminele leven dat ze voorheen had wilt ze niet meer. Dat wat ze nu wilt een simpele leven is.

Na haar vrijgelaten uit de gevangenis gaat Debbie meteen al het verkeerde pad op. Ze zoekt vriendin en partner in crime Lou Miller (Cate Blanchett) op en samen werken ze de roofplanning tot aan alle details uit. Om de roof te laten slagen wordt een team van bekwaamde dames samengesteld. Stuk voor stuk met hun eigen specialiteiten. Zo zien we Rihanna als een hacker, Mindy Kaling als juwelenmaakster en Awkwafina als zakkenroller. Verder speelt Anne Hathaway een belangrijke rol in de film. Het plan is waterdicht maar het team mag geen enkele fout maken om binnen te komen en onopgemerkt weer te vertrekken met de buit. Maar ook om achteraf niet als verdachte te worden gezien.

Ocean’s 8 is een vermakelijk en leuk film maar wel zonder echte actie scènes. De spanning zit met name bij de uitvoering van de missie. De planning van de dames is als het ware zo goed doordacht dat er vrijwel geen tegenslagen waren. Bijna alles ging als gepland. Ocean’s 8 heeft een verrassende wending wat ik zelf niet heb zien aankomen. Naast natuurlijk spanning zit gelukkig ook voldoende humor in de film. Ik heb dan ook van de film genoten. Het is een leuk film om lekker bij te ontspannen. De film duurt 1 u 51 m

Ocean’s 8 draait momenteel nog in de Nederlandse bioscopen.

Volg jij mij al via?