Home > Headlines > Captain America: Civil War Review

Captain America: Civil War Review

Je hebt het even moeten missen; mijn wekelijkse Movie Sunday. Maar gelukkig inmiddels terug van weggeweest, wat inhoudt dat je vanaf vandaag weer geregeld op de zondag een filmreview van mij kunt verwachten. En zoals je van mij gewend bent deel ik grotendeels enkel films die ik zou aanraden en vandaag is het de beurt aan een film waarop ik gewacht heb. Veel leesplezier!

Captain America Civil WarHet verhaal

In Marvel’s ‘Captain America: Civil War’, zien we Steve Rogers als leider van het nieuwe samengestelde Avengers team met het doel om de mensheid te beschermen. Maar na weer een incident waarbij de Avengers betrokken zijn, grijpt de overheid in. Ze zet het team onder politieke druk waardoor ze onder toezicht van een gecontroleerd beleid te werk moeten gaan.

Deze nieuwe situatie verdeelt The Avengers in tweeën: het ene team wordt geleid door Steve Rogers en zijn wil om met The Avengers de mensheid te beschermen zonder de bemoeienis van de overheid. Daar tegenover staat Tony Stark met zijn verrassende beslissing om de overheid te steunen. Kies een kant!

Mijn mening

Laat ik maar beginnen met zeggen dat deze film het wachten waard is. Civil War gaat als het ware verder waar de andere Avengers film ‘Age of Ultron‘ gebleven is maar met een onverwachte draai. Waar de vorige Avengers films laten zien hoe het team de wereld van diverse schurken redt, wordt het team in deze film door tweeën verdeeld en moeten zij het tegen elkaar opnemen. Een epische strijd tussen de helden zelf is het gevolg hiervan.

Captain America: Civil War heeft een sterke verhaallijn, goed acteerwerk en zowel genoeg actie als humor. Maar ook de special effect zijn geweldig. En daarnaast is het enigszins verfrissend dat een heldenfilm eens niet om het einde van de wereld draait maar om het trouw blijven van het eigen persoonlijke waarden, verantwoordelijkheid en vriendschap. Naast de vaste casting van de film komen superhelden, zoals Spiderman en Ant-man, voorbij. Ook erg verrassend is de nieuwkomer ‘Black Panter met een ijzersterke rol’. Ik wil meer zien en ben dan ook erg benieuwd naar Marvel’s volgende film.

Wat mij betreft is Captain America: Civil War zeker een van de beste Marvel films! Een absolute aanrader voor iedereen dat van actie en of superheldenfilms houdt.

Captain America: Civil War draait momenteel nog in de Nederlandse bioscopen.